Mentőre vár
A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. csak tavaly, mintegy 200 alkalommal kérte a Mentők segítségét, amikor az utasai szorultak gyors ellátásra. Ilyen esetben a jármű a megállóban állt, és várta a Mentők kiérkezését. A Társaság, a segítségnyújtási idő lerövidítése érdekében, az álló járművön, a viszonylatszám helyett, a jövőben a „Mentőre vár” feliratot fogja megjelentetni. Budapesten már sikeres ez a gyakorlat.
Az Országos Mentőszolgálat Észak-Alföldi Regionális Mentőszervezete és a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. egy hosszú távú együttműködés első lépéseként valósítja meg ezt a programot. Budapesten évente 2-3 ezer esetben hívja ki a BKK a Mentőszolgálatot. Debrecenben éves szinten mintegy 200 esetből 130, a villamosmegállókban történik.
A „Mentőre vár” felirat kijelzőn történő megjelenítésével a közlekedési társaság a Mentők munkáját kívánja segíteni. A villamosokon és a trolibuszokon a homlok és oldalsó kijelzőkön fog megjelenni a felirat, az autóbuszok esetében ezeken felül a hátsó kijelzőn egy kereszt szimbólum is megjelenik majd.
A két szervezet egyetért abban, hogy a segítséget kérő felirat több szempontból is lényeges. Egy forgalmas végállomáson például, nem csak a mentők találják meg könnyebben a járművet, de az arra járó önkéntesek, egészségügyi dolgozók is gyorsan be tudnak avatkozni, még a mentők megérkezése előtt. A gyors beavatkozás, gyakran életet menthet. Minden percnyi késlekedés 7-12%-al csökkenti a sikeres újraélesztés esélyét.
Az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő appja nagy segítséget nyújt egy ilyen vészhelyzet esetén. A DKV Zrt. csatlakozik az app népszerűsítő kampányához. Minden villamosmegállóban figyelemfelhívó plakátot helyez ki, mivel itt történik a legtöbb eset.
A DKV Zrt. fontosnak tartja utasai biztonságát, minden esetben ezt tartja szem előtt. A megállapodás részeként ezért az új orvosi ügyeleti rendszert szemléltető videót is elhelyezett a járművek TFT monitorain.
kép: DKV Facebook oldala