Megváltoztatta egy korábbi lemezének a borítóját a Foo Fightes

A 2017-ben megjelent Concrete and Gold albumon használt logó kapcsán lett egy kis probléma.

A Foo Fighters kilencedik stúdiólemeze, a Concrete and Gold 2017. szeptember 15-én jelent meg világszerte. Az új album egy új zenekari logót is hozott, a két F betű ezúttal majdnem összeérve egy négyzetet adtak ki. 

A zenekar még azon a nyáron megmutatta a rajongóknak az érkező lemez borítóját, amelyre hamar felfigyelt a Funkshen Bodyboards nevű cég és egy 2017. június 21-én közzétett Facebook-bejegyzésben jelezték, hogy a logó teljes egészében megegyezik az ő logójukkal, amelyeket már hosszú évek óta használnak. 

A dolog vagy nem jutott el a zenekarhoz és a kiadóhoz vagy nem tartották fontosnak, hogy lépéseket tegyenek az ügyben, így lényegében nem történt semmi, ősszel pontosan azzal a borítóval jelent meg a CD és a vinyl-kiadás is, amelyet előzetesen megmutattak, de a teljes 2017/18-as lemezbemutató turnén is előszeretettel használták az új zenekari logót a kivetítőkön és még egy 2018 májusi televíziós felvételen is azzal léptek fel:

 

Íme az eredeti artwork:

Fotó: Reszegi László

Aztán nemrég csendben az összes streamig platformon borítócsere történt és eltűnt a problémás logó. Ebből arra lehet következni, hogy a bodyboard termékeket gyártó cég jogi útra terelte az esetet és a bíróság - jogosan - nekik adott igazat. Íme a megújult logó például a Spotify felületén:

 

Egy nemzetközi Foo Fighters rajongói közösség egyik tagja nemrég kíváncsiságból megrendelte újra a CD-t az angol HMV webáruházból, ahol már az új logóval jelenítették meg a kiadványt és a napokban megmutatta, hogy mit kapott a cégtől:

Fotó: Michael Platt

Ez tehát azt bizonyítja, hogy a fizikai kiadásokból is készült új verzió. Fura azonban, hogy a zenekar hivatalos webáruházban egyedül ez a stúdióalbum nem vásárolható meg jelenleg, bár valószínűleg az lehet az oka, hogy épp gyártás alatt van az új borítós verzió.