Egyre többen járunk koncertekre, 2023 rekordév volt
A Live Nation újabb rekordévet zárt 2023-ban, miután az élő szórakoztatás kiheverte a pandémia okozta 2020 és 2021-es leállást, és ismét több szupersztár fellépő turnézott világszerte. A bevétel 36%-kal emelkedett közel 23 milliárd dollárra.
A Live Nation újabb rekordévet zárt 2023-ban, miután az elő szórakoztatás kiheverte a pandémia okozta 2020 és 2021-es leállást, és ismét több szupersztár fellépő turnézott világszerte.
A világ legnagyobb élő szórakoztatással foglalkozó vállalata 22,7 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 36%-kal több, mint 2022-ben, ami rekord látogatottságra, jegyeladásokra és szponzorációra utal. A korrigált működési eredmény 1,86 milliárd dollár volt, ami 32%-kal magasabb az előző évinél.
Beyonce, a Metallica, Luke Combs és számtalan más előadó fellépéseivel a látogatottság 20,3%-kal 145,8 millióra nőtt. Észak-Amerikában a látogatottság 16,6%-kal 81,3 millióra, a nemzetközi látogatottság pedig 25,4%-kal 64,5 millióra emelkedett. A vállalat által rendezett koncertek száma Észak-Amerikában 15,3%-kal 33 629-re, nemzetközileg pedig 13,5%-kal 16 430-ra nőtt. A vállalat által rendezett nemzetközi fellépések száma 50%-kal nőtt, részben a mexikói OCESA promóter felvásárlásának köszönhetően.
„Digitális világunk lehetővé teszi a művészek számára, hogy globális követőköröket alakítsanak ki, miközben a rajongókat arra ösztönzi, hogy minden eddiginél jobban vágyjanak a személyes élményekre” – mondta Michael Rapino elnök-vezérigazgató. „Ezzel egyidejűleg az iparág a koncertek szélesebb választékát kínálja, ami új közönséget vonz, és több helyszínt alakít ki a nagyobb show-csatorna támogatására.”
A koncertek üzletág bevétele 39%-kal 18,76 milliárd dollárra nőtt, a saját tulajdonú és üzemeltetésű helyszínek 13%-kal 55 millióra emelkedtek.
A Live Nation Ticketmaster részlegének bevétele 32%-kal 2,96 milliárd dollárra, az AOI pedig 35%-kal 1,12 milliárd dollárra nőtt. A teljes bruttó tranzakciós érték 30%-kal 36 milliárd dollárra emelkedett – 26%-kal Észak-Amerikában és 42%-kal nemzetközileg. A díjköteles jegyeladások 17%-kal, 329 millió fölé emelkedtek.
A szponzorációs és reklámbevételek 13%-kal 1,1 milliárd dollárra, az AOI pedig 14%-kal 675,1 millió dollárra nőtt.
A negyedik negyedévben, amely hagyományosan sokkal lassabb, mint a tavaszi és nyári szezon, a vállalat bevételei 36%-kal 5,8 milliárd dollárra emelkedtek. A koncertbevételek 44%-kal, 4,87 milliárd dollárra nőttek.
Bár sokan azt jósolják, hogy 2024-re kiegyenlítődés következik be, mivel kevesebb stadionszintű szupersztár lép fel, és a pandémiát követő eufória is csökken, a vállalat optimistán tekint előre: „Arra számítunk, hogy minden vállalkozásunk tovább növekszik és értéket teremt a művészek és a rajongók számára, amivel idén is kétszámjegyű működési bevételt és AOI-növekedést érünk el, a nyereségességünk pedig a következő években is kétszámjegyű növekedést mutat” – mondta Rapino, rámutatva a február közepéig eladott 57 millió jegyre.