A tavalyi szenzációs Hair feldolgozáshoz hasonlóan, tizenhárom országból, például India, Mexikó, Oroszország, Irán, Namíbia, Kenya, Dél-Afrikai Köztársaság, Brazília (plusz Magyarország is), huszonöt külföldi hallgató közreműködésével született meg a produkció:
- Nagyon nagy sikere volt a Hairnek, imádta a magyar és a külföldi közönség is, ehhez hasonló nagy dobást szerettünk volna bemutatni a folytatásban is. Akkor tizenhárom országból érkezett hallgató játszott együtt a színpadon, ennek szellemében kerestünk érdekes és látványos előadást, olyat, amibe sikeresen beilleszthetjük a társulatunkat.
Mindenféle szempontból tökéletes választás az Oroszlánkirály, hiszen a fiatalok hangi adottságai és a nemzetköziség tekintetében minden adott volt ahhoz, hogy létrejöhessen a produkció. Már a premier előtt borítékolható, hogy nagy siker lesz. Noha rajzfilmadaptációról van szó, de a meséket sem kizárólag a gyerekek nézik, így az előadás biztosan utat talál az idősebb korosztály felé is.
A mondanivalója, a képi világa és a zenei anyag kortól független, mindenki számára szórakoztató lehet. Az előadás során a LED-falat is használni fogják, melyen olvasható lesz az angol nyelvű darab magyar felirata, emellett olyan animációk is megjelennek majd rajta, amelyek illeszkednek a színpadi történésekhez – nyilatkozta a hirek.unideb.hu-nak Végh Veronika, az oDEon Színház vezetője.
A múlt tanévi Hair előadást követően tisztán érezhető volt, hogy az Egyetem külföldi közössége teljes mértékben „kiéhezett” az angol nyelvű színházra, kulturális élményre, mivel Debrecenben kevés alkalom akad olyan művészi programon részt venni, ahol az idegen nyelvű hallgatók is élvezhetik. Most sem volt ez másképp, mivel mind a közönség, mind a szereplők részéről óriási lelkesedéssel s pozitivitással debütált a The Lion King.
Felcsendült a Circle of Life jólesően ismerős dallama, s éreztem újra gyerek vagyok. Az autentikus díszlet szépen visszaadta Büszke Földje fennsíkját, ezentúl a LED-fal háttér zseniálisan kiegészítette a vizuális hatást, plusz a magyar közönségnek is teljes volt az élmény, mivel a digitális technika segítségével feliratozták az angol előadást.
A fantáziadús jelmezek már az első pillanattól kezdve megragadták a közönség figyelmét, itt külön kiemelném a hiénák komikus stílusát s az állat csorda esztétikus megjelenését. A társulat tagjaitól kimunkált amatőr színészi játékot láthattunk. Rögtön szeretném is megmagyarázni ezt a ma inkább degradáló szándékkal alkalmazott kifejezést. A legprecízebb meghatározást Rubik Ernőtől olvastam e téren: „Nem véletlen, hogy az „amatőr” szó maga a latin „amatore” szóból ered, ami ugyebár azt jelenti, hogy „szerető”.
Aki szeret valakit vagy valamit, tárgyat, tevékenységet. Bármilyen messze is távolodott el a szó az eredeti jelentésétől, számomra azt sugallja, hogy az amatőr szereti, amit csinál, bármi is legyen az. Szereti a témát. Szereti a folyamatot. Szereti az eredményt.” Ezt a szeretetet és ezt az energiát láttam és éreztem a színpadon. Mind a táncban, énekben, mind a színjátékban egyértelműen megmutatkozott, hogy ezek a diákok hatalmas élvezettel és motiváltsággal tevékenykednek.
Ahogy az oDEon Színház vezetője nyilatkozta egy tavaly májusi Egyetemi Élet interjúban: Ez a musical egy új dolognak a kezdete, és imádjuk csinálni mi is meg a gyerekek is. Hasonlóan az előző évi darabhoz, idén is érzékelhető volt ez a tendencia. Külön gratuláció jár a két főszereplő gyerekszínésznek, akik ezen előadás keretein belül játszottak először színpadon. Kiemelendő még a felnőtt Simbát és a Zordon (Scar) szerepét életre keltő színészek játéka, valamint Timon és Pumba parádés párosa.
A premier kapcsán így nyilatkozott Bács Zoltán, egyetemünk kancellárja a Debreceni Egyetem hivatalos oldalának: - A hallgatók a közösségi médiában közvetítik élményeiket, tapasztalataikat, akik pedig látják ezeket a sikeres produkciókat, vagy hallomásból ismerik meg, kíváncsiak lesznek, és csatlakoznak ehhez a társulathoz. Ez volt a célunk, hogy folyamatosan bővülő, formálódó hallgatói közösséget hozzunk létre a kultúra, a színház segítségével. Az oDEon megmutatja a külföldi és a magyar hallgatóknak, hogy az oktatás mellett milyen sokrétű az egyetem kínálata és ez vonzóvá teheti az intézményt. A sport, a művészet és a kultúra közösségépítő erejű, az a feladatunk, hogy ezekhez megteremtsük a feltételeket.
És még egy dolog, amiről mindenképp érdemes tudósítani: az a közönség volt. Egy pár sorral fentebb a „kiéhezett” szót használtam a tisztelt publikum állapotát illetően, véleményem szerint a produkció után minden egyes néző jóllakottan térhetett nyugovóra. Csodás volt tapasztalni, hogy milyen szépen egymásra hangolódott a közönség és színjátszók. Minden apró, mikro rezdülésre, poénra, koreográfiára értően és hálásan reagált a nagyérdemű. Minden elhangzott dal után nyíltszíni taps következett. A közönség nagyon is élő jelenléte, tovább színesítette a The Lion King musicelt, s a szereplőknek is plusz löketet, energiát adott a színpadon.
Összeségében, én személy szerint – s merem állítani, hogy az Egyetemi Élet egész szerkesztősége is – nagyon gratulálok minden hallgatónak, szervezőnek, a készítőknek ezért a fantasztikus előadásért.