Szingapúri elismerés a DE Műszaki Karának
Harmadik helyezést ért el a legjobb előadások versenyében a Debreceni Egyetem Műszaki Karának delegációja egy szingapúri konferencián. Az International Conference on E-Learning in Industrial Electronics című tanácskozás fő célja a modern oktatás és az elektronikus tanulási módszerek összefüggéseinek bemutatása volt.
Díjat kaptak a Debreceni Egyetem Műszaki Karának (DE MK) munkatársai. A Szingapúrban több mint ezer résztvevővel tavaly októberben tartott IEEE IECON konferencia keretében rendezett International Conference on E-Learning in Industrial Electronics oktatási témájú tanácskozáson a DE MK delegációjának előadása harmadik helyezést ért el a legjobb előadások versenyében. Az elismerést néhány napja kapta meg a debreceni felsőoktatási intézmény. A díjazott Discrete-Time Modeling and Animation with Mechatronics Approach for Control Education című prezentáció és a kapcsolódó publikáció szerzői: Kocsis Imre, a DE MK tudományos dékánhelyettese, Korondi Péter, a DE MK Villamosmérnöki és Mechatronikai Tanszék tanára, Mikuska Róbert, a DE MK tanársegéde, Budai Csaba, a Budapesti Műszaki Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék tanszékvezető-helyettese, valamint Kis Károly a DE MK MSc-hallgatója voltak.
A díjat az IES TC05 mérnöki és ipari technológiák oktatásával foglalkozó műszaki bizottság nemzetközileg jegyzett tagjai ítélték oda.
-A kitüntetés egyrészt azt bizonyítja, hogy nemcsak a kutatás, hanem az oktatás terén is kiemelkedő tevékenység zajlik a Debreceni Egyetemen, másrészt ennek köszönhetően növekedett a Debreceni Egyetem Műszaki Karán dolgozó kollégák nemzetközi ismertsége és elismertsége – fogalmazott a hír kapcsán Kocsis Imre, a DE MK tudományos dékánhelyettese.
Korondi Péter hozzáfűzte: a díj arra is bizonyíték, hogy a világ is megfelelőnek tartja azokat az erőfeszítéseket, amelyeket a DE MK-n az oktatás korszerűsítéséért tesznek. A koncepció lényege a tantárgyakon átívelő gyakorlati házi feladatok. Így ugyanaz a mérnöki probléma összesen hét tantárgyban jelenik meg a matematikától a mérnöki tervezésen át a gépi tanulásig. A hallgatók az elméleti ismereteket így mindig konkrét gyakorlati problémához tudják kötni, és ez sokat segít a tananyag mélyebb megértésében.
-Például amikor egy járműkerék felfüggesztés lengéscsillapítójának működését szimuláljuk, van egy mérnöki leírás a mechatronika tantárgyban, a matematika tantárgyban pedig ennek a feladatnak a matematikai hátterét tanulják meg a hallgatók. Az informatikai tantárgyban azt ismertetjük meg, hogy egy ilyen problémát hogyan kell leprogramozni. A szabályozástechnikai tantárgyban a tanult algoritmusokat is ezen a példán mutatjuk be, így a szabályozási algoritmust is van mihez kötni, így mire eljutnak a szabályozáselmélethez, van a hallgatóknak saját szimulációs programjuk a rendszerről és csak a szabályozó algoritmust kell hozzáadni – fejtette ki a DE MK Villamosmérnöki és Mechatronikai Tanszék tanára.
Korondi Péter hozzátette: a szingapúri konferencián két éve a legjobb cikk díját kapta meg a Műszaki Kar, idén vitaindító előadónak hívták meg őket. A professzor szerint ez a sikersorozat azt mutatja, hogy tanítási módszerük nemzetközi megítélése is jó.
A szingapúri tanácskozás internetes oldala itt érhető el, a díjazott előadás pedig PDF formátumban lentebb olvasható.
Sajtóközpont - OCs
Dokumentumok