Innovatív oktatásfejlesztés az egészségpedagógiában

Komárnóban és Csíkszeredán rendezett disszeminációs konferencián és workshopon tekintették át az egészségügyi és a pedagógiai ismeretek integrálhatóságának lehetőségeit, a digitális oktatás innovatív megoldásait, trendjeit a Debreceni Egyetem Egészségtudományi Karának, valamint partnerintézményeinek szakemberei. A nemzetközi INDEHEP programban elkészült majdnem 400 oldalas e-handbook útmutató lehet arra, hogyan lehet innovatív módon tananyagot fejleszteni az egészségpedagógiában.

Ebben az évben ér véget a nemzetközi együttműködésen alapuló KA220 Erasmus+ INDEHEP projekt, melynek vezetője a DE Egészségtudományi Kara, konzorciumi tagjai pedig a komárnói Selye János Egyetem, a marosvásárhelyi és csíkszeredai Sapientia Egyetem, az eperjesi Persovi Egyetem, valamint a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület. A programban részt vevő intézmények befejezték a pályázatban vállalt szakmai tréningeket, jelenleg a digitális tananyagfejlesztés zajlik és készül a digitális oktatást támogató rövid animációs film is.

- Elindult a digitális oktatásfejlesztés innovatív módszereinek elemzésével foglalkozó INDEHEP KA 220 projekt honlapja (www.indehep.hu) és közösségi médiafelülete is, ahol megismerhetők a nemzetközi együttműködés részletei, emellett több fejlesztés is történt a programban. A projekt révén sikeresen megvalósítottuk az egyetemek nemzetköziesítési célkitűzését – tájékozatott Szakál Zoltán projektvezető, a Debreceni Egyetem Egészségtudományi Kar egyetemi docense.

A Komárnóban szervezett ötnapos workshopon a Moodle e-learning szaktanácsadás, az innovatív egészségpedagógiai oktatásfejlesztésen belül a közös projektmunka, az e-twinning workshop, a minőségbiztosítási és jogi kérdések kerültek napirendre. Elkészült az első, oktatásfejlesztést segítő INDEHEP animációs kisfilm is, mely a program egészségügyi fejezetét helyezi fókuszba. A konzorcium szakemberei egy disszeminációs konferencián is részt vettek Komárnóban, ahol több mint kétszáz résztvevő előtt mutatták be a tananyagfejlesztés módszertanát meghatározó e-handbookot, a projekt honlapját, a közösségi médiafelületet, valamint az animációs filmet. 

- A konzorcium és a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület közösen végzi a munkát és innovatív megoldásokat keres az oktatásfejlesztés területén, különös tekintettel az egészségpedagógiára. A márciusban szervezett újabb csíkszeredai disszeminációs konferencián a tanananyagfejlesztés tapasztalatairól, az elindult „blended”, projektalapú, e-twinning jellegű képzések következtetéseiről egyeztettünk a partnerekkel. A legfőbb következtetés, hogy az oktatónak, az oktatott tananyagnak szinkronban kell lennie a hallgatói igényekkel. Pedagógiai, egészségügyi szempontokat is figyelembe véve szükséges az új megoldások bevezetése, mivel a Moodle távoktatási rendszer és az azt kiegészítő, integrálható alkalmazások színesítik az oktatást és növelik a hatékonyságot – tette hozzá Szakál Zoltán.

A projektvezető szerint a kihívást az jelentheti, hogy akár a szakonként eltérően differenciált „blended” oktatást a mindennapokban hogyan lehet majd alkalmazni és a munkaerőpiaci elvárásoknak megfelelően alakítani úgy, hogy a képzőintézmény hosszú távon sikeres maradjon.

Sajtóközpont - BZ