A békéről énekel az egyetemen forgatott új klipjében Erdős Fruzsi
A világunkat sújtó negatív történések és a háború ellen tiltakozik friss dalával Erdős Fruzsina, a Debreceni Egyetem Könnyűzenei Intézetének ének tanára. Az új számhoz az egyetem emblematikus Főépületének legfelső szintjén forgatott klipet az énekesnő és zenekara.
Nem a háborúra, igen a szeretetre! – ez a központi üzenete Erdős Fruzsina legújabb, Játék című dalának. Az énekesnő úgy gondolta, hogy az erőteljes mondanivalóval bíró szerzeménynek azáltal adnak plusz erőt, hogy videoklipet is forgatnak hozzá. A helyszín a Debreceni Egyetem könyvtára, valamint aulájának legfelső szintje volt, ami Fruzsi szerint különleges miliővel bír. Mint mondta: nem is találhattak volna megfelelőbbet a forgatáshoz.
- Azért választottuk az egyetemnek ezt a szintjét, mert egyedi a hangulata. Elég csak alaposan megvizsgálni a padlózat mintáját, vagy éppen a mennyezeti ablakokat, melyeken keresztül látványosan megjelenik az égbolt. Fantasztikus ez a helyszín, ami önmagában elegendő egy hatásos kliphez – mondta az énekesnő.
Fruzsi a hirek.unideb.hu érdeklődésére elmondta, hogy a Játék című dal megindító szövegvilágú szerzemény, mely a háború elutasítása mellett a járvány két évéről is szól, ami a legtöbb embernek megváltoztatta az életét.
- Nem hittük volna, hogy amikor már kezdünk megszabadulni a fojtogató érzésektől, a lezárásoktól, a maszkoktól, jöhet valami sokkal rosszabb. Noha személyesen nem éljük át mindazt, amit másoknak a háború jelent, de így is tudunk azonosulni a fájdalommal. Hihetetlen felfogni, hogy ilyesmi megtörténhet a 21. századi Európában – tette hozzá az énekes.
A dal és a klip különleges hangulatához nagyban hozzájárul, hogy tizenhat különböző nemzetiségű hallgató is szerepel benne, köztük 1-1 ukrán és orosz diák is. Mindannyian a saját anyanyelvükön mondanak nemet a háborúra, ezáltal erőteljesen hangsúlyozva a szeretet, az összetartozás, a békés együttélés fontosságát.
A videóklipet szeptember 18-án rögzítették, debütálni pedig néhány héten belül fog a közösségi és videómegosztó felületeken. A cél, hogy a világon minél több emberhez eljuthasson majd az üzenet.