Támogatás a gyakorlatban
Leendő szakmai vezetőikkel, mentoraikkal találkoztak a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karának végzős óvodapedagógusai. A mentorkonferencián a legújabb elméleti és gyakorlati kérdéseket tekintették át a pályájuk elején járó pedagógusok.
Idén a GYGYK mintegy hetven harmadéves óvodapedagógus hallgatója kezdi meg egyéni komplex szakmai gyakorlatát március végén. A kar hagyományainak megfelelően mentorkonferenciát rendezett annak érdekében, hogy segítsék a szakmai műhelymunkákat, valamint a hallgatók diploma utáni pályakezdését.
- A járványhelyzet megmutatta, hogy mennyire veszélyes az elszigetelődés, amely jelentős mértékben kihat a pedagógusokra, szakmai fejlődésükre, növeli a kiégés lehetőségét. Ez azonban nem megengedhető egy olyan szakmában, ahol gyermekekkel foglalkoznak. Ezért is kiemelten fontos és elengedhetetlen egy olyan interaktív fórum, ahol a már gyakorló és a leendő óvodapedagógusok megvitatják a szakmai elképzeléseiteket – mondta el a hirek.unideb.hu-nak Gortka- Rákó Erzsébet, a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karának dékánja.
A kar partner gyakorlóintézményeinek száma fokozatosan bővül, az eddigiektől eltérően idén Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú- Bihar megye mellett már Heves megyei óvodákban is szerezhetnek szakmai tapasztalatot a DE hallgatói.
- A mentor az egyik legfontosabb pillére a GYGYK gyakorlatközpontú oktatásának, feladata, hogy modellt adjon és segítse a hallgatót az önálló tevékenységben. A mentorkonferencián a legaktuálisabb elméleti kérdésekkel foglalkoztunk, továbbá a legkorszerűbb képzési gyakorlattal is megismerkedhettek a leendő óvodapedagógusaink. Az idei konferencián szerettük volna a teljes pedagógiai spektrumot áttekinteni, továbbá hallgatóink által előzetesen felvetett szakmai problémákkal is foglalkoztunk – tette hozzá Pálfi Sándor dékáni referens.
Az idei konferencia résztvevői előadásokat hallhattak egyebek mellett „Játék, szabadjáték az óvodai nevelésben”, „Gyermeki munka helye, szerepe az óvodai nevelésben”, „A külső világ tevékeny megismerése”, valamint „Kihívások az óvoda jelenében” címmel. Emellett szó volt a rajzolás, a festés, a kézimunka továbbá az ének, a zene és a gyerektánc tevékenység gyermeknevelésben használt gyakorlati módszereiről is.
Sajtóiroda - ÉE