Sikeres pályázati program a GYTK-n
Korszerűsítették a tananyagot, felülvizsgálták a képzési programot, nemzetközi előadásokat, konferenciákat szerveztek a Gyógyszerésztudományi Karon egy uniós pályázat támogatásával. A tapasztalatok, eredmények a képzés fejlesztését, a lemorzsolódás csökkentését segítik.
A kar kiemelten fontosnak tartja, hogy a hallgatók a nemzetközi kutatási és innovációs eredményeket is megismerjék, ezért több kurzust is indítottak, ahol külföldi intézmények oktatói tartottak előadásokat. A projektben a tantárgyfejlesztés is nagy hangsúlyt kapott. A főbb tárgyak új tananyagait már az online oktatásban is használhatták a hallgatók.
-Az EFOP-3.4.3-16-2016-00021 „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében” című pályázat kiemelt célja a képzési program felülvizsgálata. A karon a hallgatók bevonásával munkacsoportok vizsgálták a gyógyszerészoktatásban alkalmazott képzési programokat, a párhuzamosságok kiküszöbölésének lehetőségét, a négy hazai képzőhely harmonizációját.A hallgatók, mentortanárok vezetésével több szempont szerint elemezték a képzési szerkezetet, hazai és nemzetközi összehasonlításban is. Összegezték, hogy szerintük mi a jó a képzésben, és mi az, amin változtatni kellene. Az elemzés végén egy online oktatási szimpóziumon számoltunk be az eredményekről, amelyek alapján igyekszünk a képzés szerkezetét a hallgatói visszajelzésekhez illeszteni- mondta Bácskay Ildikó oktatási dékánhelyettes, a projekt kari szakmai vezetője.
Az oktatás színvonalának további növelését és a végzett hallgatók elhelyezkedését segíthetik a munkaerőpiaci szereplők visszajelzése alapján bevezetett módosítások, változtatások is. A gyakorlatorientált képzésben a hallgatók fél évet töltenek gyógyszertárban, gyógyszergyárban, klinikán. Az ott oktató szakembereket kérdezték a hallgatók felkészültségéről, egyeztették a kar és a gyakorlati oktatók elvárásait.
Bácskay Ildikó kiemelte, hogy nagyon hasznos és sikeres programot tartottak humánerőforrás menedzsmenttel foglalkozó szakemberek részvételével, akik felkészítették a hallgatókat arra, hogyan írjanak önéletrajzot, motivációs levelet, hogy zajlik egy állásinterjú.
A pályázatban a hallgatók társadalmi részvételének előmozdítására is nagy hangsúlyt fektettek. A diákok betegedukációs előadásokat tartottak középiskolásoknak.
- 65 gyógyszerészhallgató több mint 130 középiskolai osztályban tartott előadásokat. Célunk a gyógyszerész szakma népszerűsítése, a beteg és a gyógyszerész közötti kapcsolat bemutatása volt. Ez azért is kiemelten fontos, mert a mai társadalom egészségtudatossága, egészségértése bizonytalan, és ezt fejleszteni kell – hangsúlyozta Bácskay Ildikó.
Az előadásokon többek között szó esett a tudatos gyógyszerhasználatról, a gyógyszerhamisításokról és az internetes kereskedelem veszélyeiről. Az előadásokra a kar oktatói készítették fel a hallgatókat, akik munkájukért ösztöndíjat is kaptak.
A Gyógyszerésztudományi Kar hallgatóinak mintegy 30 százalékát vonta be az EFOP-3.4.3-16-2016-00021 „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében”projektben megvalósuló programokba. A sikeres kezdeményezéseket a projekt után is szeretnék folytatni, és újakat is indítanának a karon. A tervek szerint szerveznek beszélgetéseket sikeres nőkkel, akik példát mutathatnak a hallgatóknak arra, hogyan lehet összeegyeztetni a magánéletet a hivatással és a közéleti szerepvállalással.
Sajtóiroda - CzA