Nyári táborok az Informatikai Karon
Többek között önvezető járművek és számítógépes játékok fejlesztése, szenzorok kiolvasása, 3D dobozolás, tesztelés, valamint Data Mining programok, modern technológiák és naprakész szakmai ismeretek várják a Debreceni Egyetem Informatikai Karán a diákokat, akik a hagyományos oktatás mellett a nyári hónapokban is bővítenék informatikai tudásukat.
Az informatika iránt érdeklődő általános és középiskolás diákoknak szervez nyári táborokat a Debreceni Egyetem Informatikai Kara. A foglalkozások június végén kezdődnek, de júliusban is várja a kar azokat a fiatalokat, akik megismernék a programozás mélységeit és kíváncsiak az informatikai újdonságokra.
Elsőként a programozó nyári tábor várja majd a résztvevőket június 26. és 30. között. Erre az általános iskolák szeptemberben kezdő 7-8. évfolyamos diákjai, valamint a középiskolák 9-12. évfolyamos diákjai jelentkezhetnek. A táborozók a korosztályuknak megfelelő programozási nyelven (például Scratch, Python) ismerkednek a legfontosabb alkotóelemekkel, a szekvenciával, a feltételes elágazással, a ciklussal. A különböző játékelemek kapcsán (például időmérés, elért pontszám) a változók használatával, kezelésével foglalkozhatnak, de emellett a beépített függvények használatáról is hallhatnak majd. A táborban haladó csoportot is indítanak, ahol a diákoknak egyebek mellett egy program mögött álló gondolatmenetet kell átültetniük az általuk ismert programozási nyelv keretei közé.
Július 10. és 14. között rendezik a SzenzorIKa tábort, ahol a középiskolák szeptemberben kezdő 9-12. évfolyamos diákjai vehetnek majd részt, akik egyebek mellett az ESP32 programozással, szenzorok kiolvasásával, adatok mentésével és megjelenítésével, 3D-dobozolással, teszteléssel, valamint Data Mining programokkal történő adatfeldolgozással foglalkoznak majd.
A táborok résztvevői naprakész tudást kaphatnak az informatika dinamikusan fejlődő területeiről, technológiáiról, például a mesterséges intelligencia-kínálta lehetőségekkel, az önvezető járművek fejlesztésével, a 3D-nyomtatás alkalmazási területeivel, valamint az animációkészítés és a játékfejlesztés újdonságaival is megismerkedhetnek.
A táborok megrendezését az IT Debrecen közösség és a Dynata Hungary Kft. támogatja.
Az érdeklődő diákok június 19-ig adhatják le jelentkezésüket, további információk ezen a linken találhatók:
Sajtóközpont - BZ