Agrártudomány közérthetően
A Debreceni Egyetem agrártudományok területén elért eredményeinek szélesebb körű megismertetése céljából írt alá együttműködési megállapodást a Debreceni Egyetem és a Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. A partnerség keretében a médiavállalat felületein is megjelennek az intézmény kutatóinak tudományos cikkei.
A Debreceni Egyetem (DE) Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar (MÉK) és a Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. több évtizede ápol széleskörű szakmai kapcsolatot. A kar oktatói több ágazatot érintően publikálnak szakmai írásokat a médiavállalat lapjaiban. A megállapodás révén újabb felületeken jelenhetnek meg a DE kutatási eredményei.
- A Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. egy olyan kommunikációs csatorna, amely széles körben, hitelesen képes segíteni a tudományos eredményeink közvetítését. A kutatók tudományos eredményeinek ugyanis minden esetben hasznosulniuk kell a gyakorlatban, csak így van értelme lefolytatni a kutatásokat. Éppen ezért fontos, hogy ezek az eredmények magas színvonalon legyenek továbbítva a szakma felé. A megállapodás révén még nagyobb szerepet kaphat a DE a tudásátadásban – mondta a partneri szerződés aláírása kapcsán Jávor András rektori főtanácsadó.
A Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar professor emeritusa kiemelte: a Debreceni Egyetem agrárstratégiája szerint az intézmény a Tisza 157 ezer négyzetkilométernyi vízgyűjtőterületének gazdálkodásáért felelős, tudományos eredményeit ezen a területen kell megosztania. Ebben partner a médiavállalat, amely fontosnak tartja, hogy a határon túl is tájékoztasson.
A Debreceni Egyetem agrárképzési, kutatási és fejlesztési tevékenységét három szervezeti egység látja el. A Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar (MÉK), a Gazdaságtudományi Kar (GTK), valamint az Agrár Kutatóintézetek és Tangazdaság (AKIT) tudományos eredményei kapnak nagyobb nyilvánosságot az együttműködésnek köszönhetően.
- A Debreceni Egyetem a modellváltás révén folyamatosan fejleszti oktatási és kutatási portfólióját. A debreceni agrárképzés vezető szerepének megőrzéséhez azonban elengedhetetlen, hogy szoros kapcsolatot ápoljunk a médiumokkal innovációs tevékenységünk, oktatási programjaink megismertetése érdekében – hangsúlyozta Harsányi Endre agrár- és élelmiszertudomány fejlesztéséért felelős ágazatfejlesztési rektorhelyettes, az Agrár Kutatóintézetek és Tangazdaság főigazgatója.
Hájos László, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. tulajdonosa szerint a Debreceni Egyetem kutatóinak, tanárainak szakmai megalapozottságával tovább gazdagodik a Magyar Mezőgazdaság.
- Célunk, hogy médiafelületeinken már a Z generációt is megszólítsuk. Elkötelezettek vagyunk, hogy az agrárium iránt érdeklődő fiatalokat a szakma irányába tereljük. Az intézménytől kapott szakmai tájékoztatók segíthetik a gazdatársadalom előrehaladását, ebben nyújt nagy segítséget a Debreceni Egyetemmel kötött megállapodás – tette hozzá Kadosa Gábor, a Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. marketing koordinátora.
A Magyar Mezőgazdaság Kiadó Kft. jelenleg az ország legnagyobb portfóliójával rendelkező agrármédia cége, tíz agrártémájú szaklap és magazin kiadója, emellett agrárhírportált, heti hírlevelet és több közösségi média-felületet üzemeltet. Kiadványai lefedik az agrárium minden szegmensét, a kertészeti magazintól a professzionális szakmai, agrárgazdasági lapokon át a Magyar Tudományos Akadémia által is akkreditált Borászati Füzetekig. A kiadó gondozza a Magyar Mezőgazdaság, valamint a Kertészet és Szőlészet hetilapot is, melyek terjesztési sűrűségüket tekintve egyedülállóak a hazai agrármédia-piacon.
Sajtóközpont – ÉE