F-1: A második sorból rajtoló Pérez nyert a Monacoi Nagydíjat
Már hat futamot teljesítettek idén a pilóták, melyek után a regnáló világbajnok, Max Verstappen vezeti a bajnoki táblázatot, akit hat pontos lemaradással követ a szezont remekül kezdő Charles Leclerc, míg a 85 egységet gyűjtő Sergio Pérez a 3. helyet tudhatja magáénak.
Ezen a hétvégén Monaco adott otthont a következő versenynek, mely szűk városi pályán szinte lehetetlen előzni, ha a pole pozícióból induló nem hibázik, és a technika sem szól közbe, szinte biztosra vehető, elsőként halad át a célvonalon. A háromszoros világbajnok Nelson Piquet mondta a pályáról: „Monacóban olyan versenyezni, mint helikopterrel a nappaliban repülni“. Ennek ellenére, ahogy egy másik világbajnok, az F-1 2019-ben elhunyt legendás alakja fogalmazott: „minden versenyző célja – a világbajnoki cím megszerzése mellett – győzni Monacóban”. A jelenlegi mezőnyben öt pilóta, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Max Verstappen mondhatja el magáról, hogy a hercegségben elsőként haladt át a célvonalon.
A szombati időmérőt a hazai pályán versenyző Charles Leclerc nyerte, mellőle márkatársa, Carlos Sainz rajtolhatott. A Ferrarikat a Red Bullok követték, Sergio Pérez és Max Verstappen foglalhatták el a 3. és 4. rajtkockát. A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton csak a 8. pozícióból vághatott neki a vasárnapi futamnak. „Olyan, mintha hullámvasúton ülnénk, és földrengés érné az autót folyamatosan” – összegezte az elmúlt két napot a Ferrari pilótája, Carlos Sainnz Jr.
Vasárnap 15 órakor 20 pilóta sorakozott fel a rajtrácson és várta a zöld lámpa felvillanását, ám hiába, az időközben eleredő eső miatt elhalasztották a rajtot, időt adva a csapatoknak, hogy feltehessék az esőgumikat. Az égi áldás erősödött, így a biztonsági autó mögött több felvezető kört telkesítettek a pilóták, ám versenybírók túlságosnak is veszélyesnek ítélték meg a pályát, így piros zászlóval a boxutcába terelték a mezőnyt.
Egy óra elteltével tisztulni látszott az ég, a felvezető autó mögött kezdődött a 77 körös verseny. Két kör megtétele után elengedték a mezőnyt, ráléphettek a gázpedálra a pilóták. Lecrec megtartotta vezető pozícióját, őt Stainz, Peréz, Verstappen és Norris követte. Fokozatosan száradt a pálya, egyre több csapat döntött a gumicsere mellett, ám az élmezőnynél ez még váratott magára. A rajtsorrendhez képest minimális változások történtek, bár Gasly több sikeres előzést is bemutatott. Lecrec kicsit ellépett üldözőitől, csapattárasa öt, míg a Red Bullos Peréz nyolc másodpercre maradt le mögötte. A vezető négyesből Perez hajtott először a boxutcába, őt Lecrec követte, ám a Ferrari eltaktikázta magát, ugyanis csak a mexikói mögé tudott visszasorolni a kerékcserét követően. Hamilton Oconnal vívott hatalmas harcot, ám a Lotus pilótája sikeresen verte vissza a támadásokat.
A Ferrari ismét taktikát váltott, a 21. körben mindkét autóra feltették a slick gumikat, erre azonnal reagált a Red Bull, Verstappen is megkapta a kemény keveréket. Sorban váltottak az istállók, a kerékcserék után Peréz, Sainz, Verstappen, Lecrec, Russel volt az élmezőny sorrendje. A 27. körben Schumacher autója vágódott a gumifalba, szó szerint ketté tört a gép, a pályát elborította a törmelék, így ismét bejött a biztonsági autó. Hatalmas volt a becsapódás ereje, ám szerencsére a német pilóta karcolás nélkül megúszta a balesetet. Mivel az autó elszállítása és a gumifal helyrehozatala több időt vett igénybe, megszakították a versenyt. Biztossá vált, már nem teljesíthető a 77 kör, 18 órakor leintik a futamot.
A kényszerszünetet követően a boxutcából ismét elrajtolt a mezőny, ám még nem léphettek rá túlságosan a gázpedálra a pilóták, mivel a biztonsági autó mögé kellett felsorakozniuk, majd két kör megtétele után válthattak versenytempóra. Az újraindítást követően sem változott a sorrend, Peréz, Sainz, Verstappen és Lecrec alkotta a vezető négyest. A mezőny átment „vonatozásba”, állandósultak a távolságok, előzéseket nem lehetett látni, eseménytelenül teltek a percek.
A futam vége előtt 10 perccel Sainz elkezdett zárkózni az élen álló Perézre, de Verstappen és Lecrec is csökkentette hátrányát, eléggé összetorlódott a vezető négyes. A hátralévő körökben viszont egyik pilóta sem hibázott, a sorrend nem változott, Peréz megtartva vezető helyét, megnyerte a Monacói Nagydíjat, mögötte Sainz és Verstappen ért célba a második és harmadik helyen. A poleból induló Lecrec lemaradt a dobogóról, ezúttal meg kellett elégednie a 4. pozícióval.