Tapasztalt zenésszel erősített a Könnyűzenei Intézet
A mostani tanévtől kezdődően Galambos Zoltán zenész, producer, hangmérnök is oktatóként dolgozik a Debreceni Egyetemen. A neves szakember a Zeneművészeti Kar kortárs könnyűzene BA képzésén billentyű főtárgyat, zeneelméletet és zenekari gyakorlatot oktat a hallgatóknak.
Tartalmas szakmai úttal a háta mögött szeptemberben Galambos Zoltán is csatlakozott a Debreceni Egyetem oktatói gárdájához. A tapasztalt zenész a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem jazz tanszakának indulásakor zeneszerzés-hangszerelés szakon végzett 1994-ben, ahol tanárai voltak Faragó Béla, Barabás Árpád, Gonda János, Gőz László, Friedrich Károly, Borbély Mihály, Binder Károly és Fekete Mária, de sokat tanult Babos Gyula gitárművésztől is.
Session zenész pályafutása során tagja volt a Mester és Tanítványai zenekarnak, majd Lerch István koncertzenekarának is. Zenei produceri feladatokat látott el a Manhattan zenekar Ajándék című albumánál, zenei producerként elkészítette a Cotton Club Singers Casino című albumát, valamint dolgozott Roy és Ádám Most Jövünk Mi! című nagylemezén is. 2001 és 2008 között Jamie Winchester & Hrutka Róbert zenekarának billentyűseként tevékenykedett. 2019-ben ABÚN néven nemzetközi zenei produkciót hozott létre, 2022-ben pedig Wolf Kati koncertzenekarának tagja volt.
Nem ismeretlen számára a pedagógiai munka sem, hiszen dolgozott a Petőfi Sándor Gimnázium énektanáraként, a School of Entertainment & Technology elnevezésű nemzetközi oktatóközpontban pop-zeneszerzés, alkalmazott zene és remix-készítés témában több alkalommal tartott workshopokat, emellett a tatai PERON tehetségközpont pop-zeneszerzés, zongora és zeneelmélet tanára, valamint a Kodolányi János Egyetem előadóművészet alapképzési szakán is tanított korábban produceri ismereteket.
Mint mondta: az a bizalom, amit a Debreceni Egyetemtől kapott, nagy megtiszteltetés számára, ugyanakkor felelősséggel is jár.
A hirek.unideb.hu-nak adott nyilatkozatában megjegyezte azt is, hogy erre azzal kíván rászolgálni, hogy a legjobb tudása szerint készíti fel a hallgatókat, és olyan tantárgyi keretrendszert dolgoz ki, mely hatékony támogatást jelent a képzés leendő szakembereinek és az egyetemistáknak egyaránt.
- A fontos tanulási folyamatok élethosszig tartanak, ami számomra még szerethetőbbé teszi a zenével töltött mindennapokat. Ezt az attitűdöt szeretném átadni azoknak a tehetséges fiataloknak, akik komoly zenei karriercélokkal érkeznek az egyetemre és elég elkötelezettek ahhoz, hogy tehetségüket szorgalommal és kitartással támogassák. Nagy megtiszteltetés egy ilyen induló folyamatban részt venni, izgalmas kihívást jelent az a tény, hogy mi vagyunk az első generációs oktatói csapat, akik szakmai szempontból lefektetik a működés alapjait. Ez nagy felelősség, nagy odafigyeléssel, szakmai rutinnal, módszertani tudással kell alátámasztani a munkát ahhoz, hogy akik később tanítanak majd a szakon, professzionális keretrendszerbe tudjanak illeszkedni. Azt a szintet lenne ideális elérni, ahol a nagy nemzetközi intézmények is tartanak – tette hozzá Galambos Zoltán.
Ennek megfelelően kizárólag minőséggel, a külföldi szakmai trendeket meghonosítva tervezi az oktatói munkáját. Mint mondja: a New York-i Berklee a minta, hiszen ott zajlik a világon a legmagasabb szintű könnyűzenei oktatás, számtalan világhírű előadó, producer szerzett ott diplomát, ezt a példát kell szem előtt tartani mind a tanári gárda, az elvárások, illetve a hallgatók minősége tekintetében is.
- Nagyon szűk piacon tevékenykedünk, sok olyan forrás van, ahonnan áradnak a tehetségek.
Egyre több az ehhez hasonló képzés is, nem egyetemi szinten ugyan, de rengeteg tehetséggondozó műhely működik nagyon hatékonyan országszerte. Rendkívül telített és sajátságos paraméterekkel rendelkező piac ez. Ma már ott tartunk, hogy a fiatalok számára nyitva van a világ és egy értékes diplomával a zsebükben ezt sokkal könnyebben tudják kihasználni. A popszakmában ugyan még nem elvárás a diploma, de az oklevél akkor érhet igazán sokat, amikor az oktatásban vagy egy pedagógiai területen kell elhelyezkedni. Nem az az elsődleges cél, hogy tanárokat képezzünk, sokkal inkább egyéniségeket, olyan zenészeket, előadókat, akik képesek valami újat mutatni a tudásukkal – hangsúlyozta a ZK oktatója.
Galambos Zoltán azt várja a Debreceni Egyetemen vállalt munkájától, hogy megfelelően kifejthesse tapasztalatából és az elmúlt évtizedekben felhalmozott tudásból, módszertani ismeretekből eredő hatékonyságát. Mint mondta: a fiataloknak meg kell tanulniuk, hogyan válhatnak különlegessé, olyan zenésszé, akire szüksége van a világnak, ennek érdekében meg kell találniuk azokat a lehetőségeket, amikben ők a legjobbak.
A ZK oktatója úgy véli, hogy érdemes a globális piacot tanulmányozniuk és megérteniük a fiataloknak a benne zajló folyamatokat, hiszen ebben a világban kell igazán fontossá válniuk. Galambos Zoltán szerint a hallgatóknak a könnyűzenei képzés mellett érdemes olyan paraméterekkel is gazdagítaniuk a tudásukat, amelyek nem feltétlenül a zenei ismeretekhez, sokkal inkább a csapatjátékhoz, az önismerethez vagy akár a pénzügyi, stratégiai kultúrához kapcsolódnak.
Sajtóközpont - BZ