Párizsi absztrakt kincsek vannak Debrecenben
A világszerte végbement gazdasági válság, a társadalmi és kulturális átrendeződések ekkor gyökeresen változtatták meg az életet.
A MODEM Párizsi absztraktok című kiállításához a múzeum a világ számos fontos köz- és magángyűjteményével működött együtt. A kultúra.hu azt írta, hogy a francia főváros művészeti életének bemutatása – bármely korszakról is legyen szó – nagy népszerűségnek örvend a műkedvelők, a gyűjtők és a szakemberek körében is. A nagyfokú érdeklődés és vonzalom nem meglepő, mivel a város történetéhez a festőóriások jelenléte és a művészettörténet leghíresebb alkotásainak jelentős része egyaránt hozzátartozik. Ha pedig a 1930-as évek művészetéről beszélünk, az érdeklődés még élénkebb. A két világháború közötti időszak izgalmas kutatások tárgya. A világszerte végbement gazdasági válság, a társadalmi és kulturális átrendeződések ekkor gyökeresen változtatták meg az életet. A gazdasági, demográfiai, szociológiai és kulturális változások a képzőművészetben is lecsapódtak, és jelentős átalakuláshoz vezettek. Nem csoda, hiszen új erőviszonyok, ideológiák és teóriák jöttek létre – elég, ha csak a 20. század elején egymást váltó -izmusok posztidőszakára gondolunk. Ebben a hihetetlenül mozgalmas és sok szempontból változó világban, 1931-ben jött létre az Abstraction-Création művészcsoport. A művészcsoportosulások erejét és jelentőségét akár a kortárs képzőművészetben is érdemes számba venni, mert sorsfordító szakmai tevékenységek kapcsolhatók hozzájuk. Kiemelt figyelmet érdemelnek azok a művészszerveződések is, melyek relevanciáját a történelmi múlt már igazolta. Ez pedig a szakmai kutatómunkán kívül a műkereskedelmi trendek alakulásában is tükröződik. Ha Auguste Herbin, Hans Arp, Moholy-Nagy László vagy Tihanyi Lajos műalkotásait vesszük alapul, nem is kérdés, hogy aukciós topleütések, highlight-kategóriák fűződnek hozzájuk.