Útépítés a Kisbánya utcán
A debreceni Kisbánya utca fejlesztéséről sajtótájékoztató keretében számolt be Kovács István, az érintett városrész önkormányzati képviselője és Pósán László országgyűlési képviselő 2022. március 8-án.
Amint azt Kovács István elmondta, ebben az utcában korábban két szakaszban már történt aszfaltozás, s a napokban a harmadik szakasz kivitelezése kezdődött el. Ebben a szakaszban 5,5 méter szélességben, 200 méter hosszon fog szilárd burkolatot kapni az utca, mindkét oldalon fél-fél méter széles útpadkával. A beruházás részeként ugyanekkora szakaszon zárt csapadékvíz-elvezető csatorna is épül. A képviselő tapasztalatai szerint az itt élők nagyon várták már ezt a beruházást, amely nem csak a Kisbánya utcában, hanem a környéken élők közlekedési lehetőségeit is javítja majd.
Pósán László országgyűlési képviselő arról ejtett szót, hogy Debrecen lakóterületei – mivel nyugaton ipari övezetek, valamint értékes termőföldek vannak – alapvetően kelet-délkeleti irányba tudnak növekedni. Egy-egy itteni gyűjtőút szilárd burkolattal való ellátása azt segíti elő, hogy azok a területek, amelyek eddig netán kicsit periferikusnak számítottak, egyre gyorsabban bekerülnek a város intenzív közlekedési vérkeringésébe. A Kisbánya utcai útépítésnek is ez lesz a hatása, melynek nyomán javul az életminőség, növekszik az itteni ingatlanok értéke, a lakóterület vonzóbb lesz az itt megtelepedni kívánók számára. Már tapasztalható, hogy jónéhány ingatlantulajdonos arra készül, hogy a későbbiekben komoly beruházásokat, fejlesztéseket hajtson végre. Pósán László hangsúlyozta, hogy a Kisbánya utcai útépítést Debrecen önkormányzata saját erőből hajtja végre. A beruházás költsége bruttó 36,5 millió forint. Mint azt az országgyűlési képviselő megjegyezte, gyakran felvetődik a kérdés az érintett lakosok részéről, hogy miért kell szakaszolva leaszfaltozni egy utcát, miért nem lehet egy ütemben, teljes egészében. Erre egyrészt az a válasz, hogy a fejlesztéseket lehetőleg kiegyensúlyozott módon, a rendelkezésre álló forrásokat észszerűen megosztva kell végrehajtani annak érdekében, hogy a beruházások a város minden területén arányos módon szolgálják az ott lakókat. Más részről – s ez főleg a keleti városrészben jellemző – egy-egy utca jóval hosszabb, mint a ténylegesen lakott szakasza, így – a város költségvetésének lehetőségeit is figyelembe véve – a rövidebb távú cél a ténylegesen lakott útszakaszok szilárd burkolattal való ellátása lehet. Pósán László külön is említést tett arról, hogy a város Kertségi Fejlesztési Programjában idén rendelkezésre álló fejlesztési forrás minden korábbihoz viszonyítva nagyobb, a kertségi területek fejlesztése prioritást élvez, s ennek egy szelete a Kisbánya utca jelenlegi fejlesztése is. Az útszakasz megépítése várhatóan idén nyárra készül el.